28 Oct 2012

Baik Giler

SINOPSIS

Sinopsis Filem Baik Giler

| Baik Giler mengisahkan Afiq lakonan Zizan yang mengalami tekanan perasaan selepas adik angkatnya, Amy (Farhanna Qismina) meninggal dunia dalam kemalangan.

Afiq yang masih trauma dimasukkan ke hospital selepas dikatakan cuba mencederakan rakan sepejabatnya, Kimi (Awie), namun dibenarkan pulang selepas disahkan dirinya sekadar mengalami tekanan.

Dia cuba melupakan segala kejadian, selain menjalin hubungan dengan gadis bernama Suraya (Farawahida). Hakikatnya dia masih dibelenggu tekanan apabila sering tersalah sangka apabila menganggap orang lain menuduhnya gila, hanya kerana mengatakan dirinya `Baik Giler'.

Pada anggapan Afiq istilah `baik giler' bermakna seseorang yang baru baik daripada gila dan apabila istilah tersebut diucapkan padanya ia merupakan suatu penghinaan buat dirinya. Pada hal istilah `baik giler' merupakan suatu slanga masyarakat bermaksud suatu pujian kepada seseorang yang terlalu baik sikapnya.

Pada masa sama, disebabkan hasutan Joe (Esma) yang mendakwa kemasukan semula Afiq ke pejabat mereka akan memporak-perandakan keadaan, Kimi meminta kekasihnya, Diana (Fazurina), mengenakan Afiq.

Dalam filem ini Kimi digambarkan sebagai watak yang sering memburuk-burukkan Afiq sebagai orang yang masih gila. 

Filem Baik Giler membariskan pelakon Zizan Razak,Awie, Esme Daniel, Farawahida, Sharifah Shahirah, Abon, dan Siti Fazurina. |

WATCH

DOWNLOAD







8 Jam

Jangan Tegur (2009)

SINOPSIS
Jangan tegur mengisahkan Natasya (Julia Ziegler) yang telah terlibat dengan kemalangan jalan raya dan koma selama beberapa minggu. Sewaktu di dalam koma, Natasya telah bermimpi tentang seorang gadis bernama Baizura (Nadia Mustafar) yang disyaki telah hilang 2 tahun secara misteri tanpa khabar berita. Natasya sering diganggu dengan mimpi-mimpi aneh yang menceritakan akan kesengsaraan Baizura yang telah dibomoh dan sering didatangi makhluk-makhluk halus. Tersedar dari koma, Natasya mula mengalami perkara yang sama seperti yang telah dialami oleh Baizura. Daya penglihatannya tidak membataskan dia melihat makhluk-makhluk halus itu. Ini menambahkan kerunsingan suami Natasya iaitu Kamal. Kamal (Pierre Andre) pula adalah seorang yang tidak mempercayai benda-benda khurafat ini sehinggalah dia melihatnya sendiri. Melalui mimpi-mimpi yang dialami, Natasya mula menyiasat apakah yang telah berlaku kepada Baizura. Siasatan yang dilakukan telah menyebabkan dia sering diganggu oleh makhluk-makhluk yang menganggu Baizura seperti dalam mimpinya. Kamal mencuba pelbagai cara termasuk meminta bantuan Ustaz untuk mengubati dan memulihkan semangat Natasya. Natasya pula tanpa pengetahuan Kamal telah pergi menyiasat punca kematian Baizura dan kenapa Baizura selalu muncul dalam mimpinya. Penyiasatan Baizura berjaya merungkai punca kematian Baizura tetapi membawa dirinya ke dalam satu lagi masalah yang lebih besar apabila dia sendiri dirasuk. Apakah Natasya mampu mengatasinya dan apakah punca kematian Baizura?

WATCH

DOWNLOAD


Download-2
http://rapidshare.com/files/282373637/rapidsharesz.com_JGNTGUR_DVDRip.part1.rar
http://rapidshare.com/files/282373753/rapidsharesz.com_JGNTGUR_DVDRip.part2.rar
http://rapidshare.com/files/282373825/rapidsharesz.com_JGNTGUR_DVDRip.part3.rar
http://rapidshare.com/files/282373660/rapidsharesz.com_JGNTGUR_DVDRip.part4.rar
http://rapidshare.com/files/282373860/rapidsharesz.com_JGNTGUR_DVDRip.part5.rar
http://rapidshare.com/files/282373625/rapidsharesz.com_JGNTGUR_DVDRip.part6.rar
http://rapidshare.com/files/282373547/rapidsharesz.com_JGNTGUR_DVDRip.part7.rar
http://rapidshare.com/files/282373944/rapidsharesz.com_JGNTGUR_DVDRip.part8.rar

24 Oct 2012

Rosakkan 'CORRECTION TAPE' Kawan..


Korang Mesti tertanya tanya kenapa Title post ni cam ni,kan??
Sebenarnya , hari ni 24/10/2012 .. saya telah rosakkan 'correction tape' kawan dengan merampas darinya (niat hanya nak gurau je) dan terus menggunakannya.. pastu, dia ambik balik n tape tu tak masuk dekat tempat sepatutnya dan bila kawan saya tarik punye tarik, terkoyaklah kertas tape tu.. dan.. sayalah yang kena bayar balik.. mula2, dy suruh bayar RM4 sama dengan harga tape tu,bukan main terkeZut lagi.. dia dah guna tape tu hambir 3,4 bulan, bila rosak, suruh  bayar dengan harga dy beli mula2 dulu.. ceh, nak sembelih aku ke ape.. hahaha.. last2 sekali, saya mintak Rm2 je dengan kerugian tuh..dia mintak Rm3.. ceh, dy ni nak ke tak nak.. banyak nyerr ambil kesempatan.. saya tetap dengan kepala saya ni, RM2.. dan.. dy pun setuju untuk RM2.. dia mitak hari ni gaxx Bayaran tu dilaksanakan..
eyh, dah la suruh bayar mahal, nak bayar harini lak.. pitis sume dah habis beli mase rehat..
Walaubagaimanapun, saya tetap dengan perinsip saya.. (konon2 la) xjanji boleh bayar isnin ni.. erm.. sebenarnye kan, saya rasa ni bukan salah saya la ( bela diri..haha ) sebab ramai lagi  terlibat dalam kes ni, cewaah, kes da... tapi, malas cerita panjang2 , wat pendek2 sudah.. HARI NI AKU BEBAS dari sekolah.. hahahaha sebab esok cuti selama 4 hari (cuti raya haji) berez2, sampaiii sini je lah tazkirah saya pada petang ni tepat jam 5.05 P.M..

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM 1 MALAYSIA mahupun BUKAN WARGANEGARA MALAYSIA..

21 Oct 2012

Jiwa Kacau


SINOPSIS

Telemovie Jiwa Kacau kini ditayangkan di Astro Prima pada pukul 10.30 malam (Ahad). Antara pelakon lain yang menjayakan Telemovie ini ialah Intan Ladyana, Hafidzuddin Fazil, Sheila Mambo, Faizal yusuf, Along Cham dan ramai lagi serta penampilan istimewa daripada penerbit iaitu Mawi sebagai Inspektor Johar.

Kisah tentang penagih dadah yang kepulangannya tidak diterima masyarakat sehingga menyebabkan dia terjebak semula ke kancah itu. Pemuda bernama Kamil yang sentiasa dipersalahkan oleh masyarakat akhirnya kembali menagih akibat dari patah hati dengan teman wanitanya. Banyak lagi pengajaran yang cuba diterapkan dalam telefilem ini.

Memegang watak utama sebagai Kamil menerusi telemovie berjudul Jiwa Kacau, pendatang baru dunia seni tanah air, Syed Ali Tar Mohd, 25, (gambar) mengaku mempunyai kisah peribadi tersendiri yang berkait rapat dengan watak yang dibawanya.

“Bukan senang untuk melakonkan watak penagih dadah, tetapi mujurlah pengalaman yang berlaku ke atas keluarga saya banyak membantu. Telemovie ini sangat berkait rapat dengan kisah abang saya yang juga merupakan seorang penagih dadah, tapi kini telah pun kembali pulih dan sihat sepenuhnya.

“Terdapat beberapa babak dalam cerita ini yang sedikit sebanyak menyentuh detik-detik ketika abang saya masih berada dalam keadaan tertekan akibat dikeji oleh masyarakat sekeliling. Pernah satu ketika abang membawa parang sekeliling kampung setelah tidak tahan mendengar umpat keji oleh masyarakat,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran telemovie berkenaan di pejabat Mawi, MW Entertainment Sdn. Bhd, di Wangsa Maju, baru-baru ini.

Anak muda kelahiran Kuala Kangar, Perak ini juga tidak segan silu berkongsi kisah bersama rakan media bahawa pada asalnya dia tidak begitu yakin dapat menjiwai watak berkenaan dengan baik. Malah ketika penggambaran telemovie itu, dia terpaksa mengambil masa yang agak lama untuk menghayati watak itu.

Namun, dengan kesungguhan yang ada, dia akhirnya berjaya membawakan watak itu malah turut mendapat pujian dari pengarah, Rahila Ali dan penerbitnya, Mawi. Sebagai pelakon baru, Syed Ali, memberitahu, dia sanggup melakukan apa sahaja, termasuklah dibuli habis-habisan demi menghayati watak tersebut.

“Ada beberapa babak yang dilakonkan secara ‘real’ antaranya babak muka saya diludahi dan dipukul oleh penduduk kampung. Memang seksa, tapi saya tak kisah sebab biarlah ia nampak ‘real’ dan dapat memuaskan hati pengarah dan penerbit, ” katanya yang pernah membintangi drama bersiri Renjis di Astro Ria, sebelum ini

WATCH

DOWNLOAD
MKV VERSION
FREAKSHARE

http://freakshare.com/files/g9b0paa1/SofaKV.Kuryu.TH.rar.html
SHAREFLARE
http://shareflare.net/download/60942.69cbf1c03c0e8ed9911adef6408d/SofaKV.Kuryu.TH.rar.html
ULTRAMEGABIT
http://ultramegabit.com/file/details/kCIYpO6qDnY
BILLONUPLOADS
http://BillionUploads.com/uu5vpdio5uw4
AAVG
http://aavg.net/qsf0buk2p6e5
CYBERLOCKER
http://cyberlocker.ch/96qqw50pkxvo
RAPIDGATOR
http://rapidgator.net/file/50037874/SofaKV.Kuryu.TH.rar.html

RMVB VERSION
FREAKSHARE

http://freakshare.com/files/gx5brdda/SofaVB.Kuryu.TH.rar.html
SHAREFLARE
http://shareflare.net/download/60129.612a6c06b5c6c8445a1b5a2c861b/SofaVB.Kuryu.TH.rar.html
ULTRAMEGABIT
http://ultramegabit.com/file/details/3UrvTrwSvuM
BILLONUPLOADS
http://billionuploads.com/tjxl2ymtmxre
AAVG
http://aavg.net/23uwy0cc5ppw
CYBERLOCKER
http://cyberlocker.ch/uzcvdmxlco1t
RAPIDGATOR
http://rapidgator.net/file/50039800/SofaVB.Kuryu.TH.rar.html

20 Oct 2012

Hantu Kapcai


SINOPSIS HANTU KAPCAI

Hantu Kapcai mengisahkan Ajib, mat rempit yang terdesak melunaskan hutang dengan along, terpaksa berlumba dengan musuh ketatnya, Tiger (Remy).

Demi memenangi wang pertaruhan, Tiger mensabotaj perlumbaan itu hingga berlaku kemalangan ngeri yang mengorbankan nyawa Ajib.

Roh Ajib yang terperangkap di antara alam nyata dan ghaib, terkejut melihat jenazahnya berada di tengah ruang tamu rumah dan dikelilingi keluarga serta jiran tetangga. Dia hanya boleh berkomunikasi dengan Ibrahim, calon Imam Muda di kampungnya.

Dalam usaha membantu Ajib, Ibrahim terpaksa mencari jalan meyakinkan keluarga Ajib, malah dalam masa sama, membantu menyelesaikan perkara yang belum sempat disempurnakan mat rempit itu.

Hantu Kapcai Sinopsis Filem



Hantu Gangster


HANTU GANGSTER 鬼老大哥大預告完整版 

Sinopsis Hantu Gangster filem kedua arahan Namewee

Hantu Gangster mengisahkan sebuah pekan kecil diperintah oleh tiga kumpulan gangster yang terdiri daripada kaum Melayu, Cina dan India semenjak 50 tahun yang lalu.

Selepas kematian misteri ketiga-tiga ketua kumpulan tersebut, anak-anak mereka mulai merasa kebencian yang mendalam terhadap kaum yang lain dan masing-masing cuba untuk merampas wilayah kepunyaan kumpulan yang lain.

Poster filem Hantu Gangster

Dengan bantuan dari seorang wira yang tidak berkemampuan bernama Te Sai (Namewee), roh ketiga-tiga ketua yang berasa tidak tenteram kembali ke alam manusia untuk membantu anak-anak mereka dari terjebak kedalam isu perkauman yang dirancang oleh musuh.

Pelakon Hantu Gangster: Namewee, Farid Kamil, Diana Danielle, Noh Hujan, Mizz Nina, Dato Jalaluddin Hassan, Dato David Arumugam, Amber Chia, Reshmonu, Dennis Lau

Website http://www.hantugangster.com
Facebook: http://www.facebook.com/HantuGangsterMovie

Hantu Gangster full trailer 鬼老大哥大預告完整版 



WATCH

DOWNLOAD



PART1 PART2 

Age Of Innocence


Watch Age of Innocence online

Age of Innocence

Titles:
Soon soo ei Si dae, Sunsooui Sidae, The Age of Innocence, Times of Purity, 순수의 시대
Description:
Tae Seok, Ji Yoon and Min Soo were best friends in high school. Tae Seok, son of divorced parents, is secretly in love with Ji Yoon when he knows Min Soo also has a feeling for Ji Yoon. But Ji Yoon does not have a feeling toward Min Soo. When Min Soo saw them kissing, he attempted to suicide infront of them. Seven years later, Tae Seok becomes a CF producer and he is sober than before. He has a new best friend named Dong Hwa. Accidentally, the woman Dong Hwa wants to marry is Ji Yoon, who was the first love of Tae Seok. Fate plays jokes with Tae Seok when he meets Ji Yoon as his best friend’s girlfriend. Dong Hwa finally dicovered the relationship between Ji Yoon and Tae Seok in the past from Min Soo’s sister, who is in love with Tae Seok. The reunion of Tae Seok and Ji Yoon makes Dong-hwa feel betrayed... 
Category: Korean Drama
Status: Completed
Released: 2002

Padam Padam


Watch Padam Padam online

Padam Padam

Description:
“Padam” which means ‘to thump’ in French is a mellow drama about a man who lived life according to its own course but meets a woman he shouldn’t love and about his breathtaking love for her. Yang Kang Chil just came out from prison after 16 years. He was jailed because of a murder he never did. After released from prison, he goes to Seoul accompanied by his guardian angel, Lee Gook Soo. Meanwhile, Han Ji Min will play Jung Ji Na , a cheerful veterinarian who loves Kang Chil. 
Category: Korean Drama
Status: Completed
Released: 2011
Genres: Romance
Pstt, because my friend ask me to post this drama, so, i post it.. hope, uoll like.. =D

18 Oct 2012

Myung Wol The Spy


Watch Myung Wol the Spy online

Myung Wol the Spy

Titles:
Spy Myung Wol, 스파이 명월
Description:
An elite North Korean spy, Han Myung Wol, and her partner, Choi Ryu, infiltrates South Korea on a mission. Hijinks ensue when she falls in love with Kang Woo, a popular Hallyu star.
Category: Korean Drama
Status: Completed
Released: 2011
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Resepi Aglio Olio Paling Simple (The Simplest Aglio Olio's Recipe)

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia Okay. dah nampak kan tajuk dekat atas? ye aku nak kongsi pasal resepi makanan itali yang ramai...